http://pup.nysa.pl/powiatowy_urzad_pracy/porady/67.html

Porady - FAQ

Jak rozpowszechnić swoją ofertę pracy?

Jak rozpowszechnić swoją ofertę pracy?

Oprócz najczęściej praktykowanego w naszym kraju sposobu szukania pracy - przeglądania ofert pracodawców, istnieje alternatywna metoda - rozpowszechnienie własnej oferty pracy.

Wielu z pracodawców zanim zamieści w prasie swoje ogłoszenie, przegląda oferty z działu "Szukam pracy". Powinni więc Państwo przygotować taką ofertę, tym bardziej, że rozpowszechnienie jej nie wymaga praktycznie żadnych nakładów finansowych, a przygotowanie jej zajmie niewiele czasu.

Własna oferta powinna mieć charakter krótkiej noty zawierającej informacje na temat:

Oferty, które będziemy umieszczać w środkach masowego przekazu powinny być zwięzłe, natomiast te, które zostawimy u ewentualnych pracodawców, lub rozdamy znajomym powinny mieć bardziej rozbudowaną formę. Pamiętajmy o zachowaniu kopii takiej oferty, żeby w przypadku zaproszenia na rozmowę wiedzieć, co zawierała.
Możemy przygotować kilka różnych ofert w zależności od rodzaju zajęcia, które chcemy wykonywać i kwalifikacji (predyspozycji) jakie posiadamy.

Przygotowaną, sprawdzoną ofertę możemy wydrukować w kilku/kilkunastu egzemplarzach, jeśli mamy odpowiedni do tego sprzęt. Jeśli nie posiadamy, możemy poprosić o pomoc znajomych lub skorzystać z punktów usługowych, które za drobną opłatą taką usługę nam wykonają. Należy pamiętać, że oferty nie powinno się powielać na kserokopiarce, gdyż traci ona na swej wizualnej atrakcyjności. Jeśli już musimy skorzystać z kserokopiarki pamiętajmy, że nie wolno zginać oryginału i przypilnujmy aby operator ułożył ją idealnie równo i odpowiednio zwiększył kontrast. W ten sposób unikniemy niepotrzebnych zabrudzeń.

Grafika : drukuj / nie drukuj