ROBOTY PUBLICZNE
Czym są roboty publiczne?
Roboty publiczne to zatrudnienie bezrobotnego w okresie nie dłuższym niż 12 miesięcy przy wykonywaniu prac organizowanych przez powiaty (z wyłączeniem prac organizowanych w urzędach pracy), gminy, organizacje pozarządowe statutowo zajmujące się problematyką: ochrony środowiska, kultury, oświaty, kultury fizycznej i turystyki, opieki zdrowotnej, bezrobocia oraz pomocy społecznej, a także spółki wodne i ich związki, jeżeli prace te są finansowane lub dofinansowane ze środków samorządu terytorialnego, budżetu państwa, funduszy celowych, organizacji pozarządowych, spółek wodnych i ich związków.
Roboty publiczne możesz zorganizować na dowolnym stanowisku pracy, zarówno w przypadku pracy fizycznej jak też umysłowej.
Przyznanie tej formy wsparcia osobie bezrobotnej jest uzależnione od profilu pomocy, który zostanie jej ustalony w wyniku analizy sytuacji oraz indywidualnego planu działania ustalonego z doradcą w urzędzie.
Roboty publiczne mogą trwać do 6 lub do 12 miesięcy.
Bezrobotni będący dłużnikami alimentacyjnymi mogą zostać skierowani przez starostę, na zasadach robót publicznych, do wykonywania przez okres do sześciu miesięcy pracy niezwiązanej z wyuczonym zawodem, w wymiarze nieprzekraczającym połowy wymiaru czasu pracy.
Jeśli umowa o organizowanie robót publicznych zostanie rozwiązana w trakcie trwania refundacji, ponieważ bezrobotny skierowany przez powiatowy urząd pracy na utworzone stanowisko rozwiązał umowę o pracę z własnej inicjatywy, i brak jest możliwości skierowania innego, odpowiedniego bezrobotnego na utworzone miejsce pracy, pracodawca nie ma obowiązku zwrotu refundacji kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenie społeczne otrzymanych za okres do dnia rozwiązania umowy o pracę przez skierowanego bezrobotnego.
Pracodawca może rozwiązać umowę o pracę, bez konieczności zwrotu otrzymanej refundacji, tylko w przypadku naruszenia przez pracownika obowiązków pracowniczych.
Naruszenie warunków umowy o refundację przez pracodawcę powoduje obowiązek zwrotu uzyskanej refundacji wraz z odsetkami ustawowymi naliczonymi od całości uzyskanych refundacji od dnia otrzymania pierwszej refundacji, w terminie 30 dni od dnia doręczenia wezwania starosty.
Jeśli chcesz zorganizować roboty publiczne, powinieneś złożyć odpowiedni wniosek do właściwego ze względu na miejsce wykonywania robót powiatowego urzędu pracy.
Wniosek o organizację robót publicznych należy złożyć zanim zatrudnisz osobę bezrobotną. Dopiero po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku przez urząd i podpisaniu z urzędem pracy umowy określającej warunki organizacji robót publicznych, możliwe jest zatrudnienie osoby bezrobotnej.
Jako organizator robót publicznych, który zatrudni skierowanych bezrobotnych na okres:
Szczegółowych informacji udziela:
Specjalista ds. programów
Marcin Kardela
e-mail: m.kardela
telefon: 77 448 99 05
pokój: II piętro, pokój nr 24
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (art. 57)
Źródło: http://zielonalinia.gov.pl/
Nazwa pliku | Rozmiar | Pobierz | ||
---|---|---|---|---|
Kategoria: Roboty publiczne [ 5 ] | ||||
![]() |
formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis roboty publiczne.pdf | 0.97MB | ![]() |
|
![]() |
Regulamin organizowania i finansowania robót publicznych | 1.96MB | ![]() |
|
![]() |
Wniosek o organizację robót publicznych 2021 | 300.67KB | ![]() |
|
![]() |
Wniosek o rozliczenie robót publicznych | 125.49KB | ![]() |
|
![]() |
Wniosek o zaliczkę na roboty publiczne. | 282.55KB | ![]() |
|
Powiatowy Urząd Pracy w Nysie
projekt i realizacja:
Agencja Interaktywna IntraCOM.pl