Czym jest refundacja składek na ubezpieczenie społeczne?
Refundacja składek na ubezpieczenie społeczne to instrument wsparcia pracodawców, którzy zatrudnią skierowaną przez powiatowy urząd pracy osobę bezrobotną.
Jeżeli jesteś pracodawcą, który zatrudniał skierowanego bezrobotnego w pełnym wymiarze czasu pracy przez okres co najmniej 12 miesięcy, a po upływie 12 miesięcy skierowany bezrobotny jest nadal u Ciebie zatrudniony, możesz ubiegać się o zwrot kosztów poniesionych z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne.
Jeżeli jesteś pracodawcą, który spełnia powyższy warunek, możesz ubiegać się o jednorazową refundację poniesionych kosztów z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenia społeczne. Refundacja jest dokonana, na podstawie wniosku rozliczeniowego, przez urząd pracy po upływie 12 miesięcy od zatrudnienia osoby bezrobotnej, skierowanej przez urząd pracy, pod warunkiem, że osoba ta jest nadal przez Ciebie zatrudniona.
Jeżeli chcesz otrzymać refundację, powinieneś złożyć odpowiedni wniosek w powiatowym urzędzie pracy.
Wniosek o refundację należy złożyć zanim zatrudnisz osobę bezrobotną. Dopiero po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku przez urząd, podpisaniu umowy z urzędem pracy określającej warunki refundacji, możliwe jest zatrudnienie osoby bezrobotnej.
Powiatowy urząd pracy zwróci Ci koszty składek na ubezpieczenie społeczne w wysokości do 300% minimalnego wynagrodzenia.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (art. 47)
Źródło: http://zielonalinia.gov.pl/
Powiatowy Urząd Pracy w Nysie
projekt i realizacja:
Agencja Interaktywna IntraCOM.pl